25.12.2014

Kto czyta książki żyje podwójnie!

Witajcie moi mili!
Jak zauważyliście nie było mnie przez dosyć długi czas na blogu. Było to z tego powodu, że zaczynały się święta i człowiek wtedy wariuje. Wiem, że nie które blogerki zebrały się i napisały coś na swoim blogu. No mi się to jednak nie udało.Ale mam nadzieję, że zadowolicie się dzisiejszym postem.
Dzisiejszy post jest o książkach. Tak wiem, dla niektórych książki, są mega nudne. Lecz są osoby, które uwielbiają książki. Są osoby, które bardziej uwielbiają książki przygodowe. Jeszcze inne lubią bardzo opowieści miłosne. Ale są też takie osoby, które uwielbiają tematykę książek "wojenną".
Chciałam dzisiaj przedstawić 3 książki o właśnie tej tematyce. Moim, zdaniem te książki słyną z tego, że są one oparte na autentycznych faktach. A mam na myśli 3 książki : " Dziewczyny z Powstania", "Miasto 44" oraz "Dziewczyny wojenne".
                        

            Dziewczyny z Powstania
Ta książka była pierwszą moją książką , o tej tematyce. Strasznie mnie ona zaciekawiła. O czym jest ta książka? Jest to książka o Paniach, które przeżyły Powstanie Warszawskie.W trakcie sześćdziesięciu trzech dni heroicznej bitwa walczyły, bały się, śmiały, kochały, opłakiwały bliskich. Przeżywały momentu triumfu i zaznawały gorczycy klęski W tej książce jest opisane jedenaście historii jedenastu kobiet. Jedenastu spośród pół miliona kobiet. Są to teraz starsze panie, które w tej książce wspominają sierpniowe niebo 1944 roku. Książka , na mnie wzniosła ogromne wrażenie. Te Panie, które walczyły oto aby Warszawa było wyzwolona. I choć wtedy po Warszawie pozostało co pozostało to i tak dokonały tego,czego miały dokonać. Na takich osobach powinniśmy się wzorować.

 

                    Miasto 44 

Jest to książka na podstawie scenariusza filmu Pana Jana Komasy. Miasto 44 również opowiada o Powstaniu..Jest to opowieść o młodych , pełnych życia i namiętności młodych warszawiakach. Podczas wojny działają w konspiracji.Nie wiedzą jeszcze,że nadchodzące lato będzie dla nich prawdziwym egzaminem życia.W Powstaniu połączeni przyjaźnią bohaterowie tworzą jeden z najodważniejszych powstańczych oddziałów.Żyją tak, jakby każdy ich dzień miał się okazać ostatnim.Otrzymują od historii krwawą i brutalną lekcję dojrzewania.
Chyba każdy widział film. Więc zachęcam do przeczytania książki!




               Dziewczyny wojenne 

Ta książka opowiada o dziewczynach, pannach, które podczas okupacji walczyły o niepodległą Polskę.
W tej książce Panie opowiadają o swoich latach okupacji. Jak żyć w czasach, gdy własne wesele kończy się aresztowaniem przez gestapo? Gdy bliski poród wstrzymuje wykonanie wyroku śmierci. Jak zachować kobiecą wrażliwość gdy wokół panuje okrucieństwo? Kiedy najmodniejszym dodatkiem staje się biało-czerwona opaska , a w torebce, obok szminki i lusterka trzeba schować pistolet? Niby  mówią, że wojna to z pozoru męska sprawa. Jednak te Panie uświadamiają ,że kobieta to jednak nie jest słaba płeć! Nie pozwoliły aby wojna zniszczyła ich marzenia.





                                                                                               Kinga
 

39 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie tym postem, z pewnością zdobędę tą książkę i ją przeczytam. Historia i poświęcenie naszych przodków, to jest zdecydowanie rzecz o której powinniśmy pamiętać.

    http://nanitcewiszacepiorko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiecałam sobie, że przeczytam miasto 44 aby porównać z filmem. Jak na razie nie miałam siły się za to zabrać.

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny wojenne mnie naprawde zaciekawily z tego co piszesz :) nede musiala siegnac po te ksiazke

    http://angelaendzel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię taką tematykę. Oglądałąm film Miasto 44, no cóż nie podobał mi się, ale może książka będzie lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham czytać, ale nie książki wojenne, bo zwyczajnie się ich "boje", smutna jest dla mnie ta tragiczna historia Polski, lecz może za parę lat sięgne po nie.
    Również obserwuję :)
    http://magicloony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też się bałam , jednak zbyt to mnie ciekawi, żeby nie oglądać takiego filmu, lub żeby nie czytać takiej książki :)

      Usuń
  6. A ja nie lubię czytać, rzadko zdarza się książka którą przeczytam w całości. Ale u mnie to samo jest z filmami, poprostu jestem osobą która szybko się nudzi xD

    http://feybn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem czytam książki :) fajny post Obs z aObs ? odpowiedz zostaw u mnie :) http://karolinaalandrynka17.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super. Widać ,że czytasz bardzo dojrzałe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham Miasto 44 <333333 <333

    luusia-lusia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej. Fajny post uwielbiam czytać książki. Na Miasto 44 byłam akurat w kinie i film nie zbyt mi się podobał. Chciała wyjść z kina, ale nie mogłam bo to była wycieczka szkolna.
    Zapraszam do mnie http://poprostukllaudia.blogspot.com/
    Co powiesz na wspólną obserwację? :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wojenne książki, filmy itp.
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miasto 44 chcę bardzo przeczytać. Zaciekawiła mnie także książka "dziewczyny z powstania". Którąś z tych książek na pewno kupię :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. chyba widziałam taką książkę w empiku :p

    obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te książki, są w empiku jednak na allegro można je dostać taniej :)

      Usuń
  14. Uwielbiam czytać książki ;):)

    Zapraszam na nowy post:
    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam Miasto 44 i oglądałam film. Bardziej podobał mi się film niż książka .:P

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachęciłaś mnie tym postem do wkroczenia w ta tematykę ;-) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecam w wojennej tematyce "Dziennik czasu blokady" i "Dziennik Anny Frank". Obydwa to autentyczne zapisy tragedii...

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachęciłaś mnie do tej książki ja aktualnie czytam książkę demi lovato bardzo polecam. ♥

    http://nusia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czytać książki, ale wcześniej nie myślałam o tych, które polecasz, aczkolwiek teraz na nie zerknę bliżej :) obserwuje! siedem-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki Tobie napewno sięgnę po te ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Z pewnością sięgnę po te książki, warto przeczytać o czasach, które nie były łatwe tak jak teraz ;)
    Super blog.

    Pozdrawiam i zapraszam
    http://designyourhappylife.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Oglądałam film "Miasto 44", ale za książkę na pewno się nie wezmę. Historia to nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też oglądałam miasto44 i jest dużo pominiętych faktów co znajdują się w książce, jednak cieszę się że nie zostało pominięte zdarzenie 13 sierpnia :)

      Usuń
  23. Mądry cytat, akurat nie mam co czytać to się wezmę może za którąś z wyżej wymienionych :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawa książka, jak już uporam się z sesją na studiach na pewno do niej zajrze :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam dziewczyny z powstania. Uwielbiam te książki :)

    http://mrcaats.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń